Meest gestelde vragen op de BelsackWebshop

 

Is er je iets niet helemaal duidelijk? Kijk dan zeker eens in ons overzicht van veelgestelde vragen over de webshop. Staat het antwoord op jouw vraag hier toch niet tussen? Dan helpt onze klantendienst je met plezier verder. Stuur ons een mailtje op webshop@belsacknv.be of bel naar 02/361.01.00 tijdens de openingsuren van de winkel.

 

1) Assortiment 

Kan ik het volledige assortiment van Belsack kopen in de webshop?

Betaal ik evenveel voor een product op de webshop als in de winkel van Belsack?

Kan ik een artikel dat opgenomen is in het online assortiment, maar dat (tijdelijk) niet op voorraad is, bestellen of reserveren?

Hoe zoek ik producten op de webshop?

 

2) Online bestellen via de webshop

Hoe weet ik of mijn bestelling goed werd geregistreerd?

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat doe ik?

Kan ik mijn reeds geplaatste bestelling nog wijzigen of annuleren?

Indien ik op dezelfde dag een tweede bestelling wil plaatsen, betaal ik dan twee keer verzendkosten?

Aan welke voorwaarden is mijn bestelling bij de webshop van Belsack onderworpen?

 

3) Online reserveren via de webshop

Hoe weet ik of mijn reservering goed werd geregistreerd?

Ik heb artikelen gereserveerd via de webshop, maar geen bevestiging van mijn reservering ontvangen. Wat doe ik?

Kan ik mijn reeds geplaatste reservering nog wijzigen of annuleren?

In welk afhaalpunt kan ik mijn reservering ophalen?

Wanneer kan ik de online gereserveerde artikelen afhalen in de winkel van Belsack?

Hoeveel tijd heb ik om mijn online reservering op te halen in de winkel?

Aan welke voorwaarden is mijn reservering bij de webshop van Belsack onderworpen?

Hoeveel betaal ik voor de reserveringsdienst van Belsack?

 

4) Betalen

Is het veilig om te betalen via de webshop van Belsack?

Hoe betaal ik mijn bestelling via de webshop van Belsack?

Hoe betaal ik mijn reservering via de webshop van Belsack?

Kan ik met Ecocheques/Eco Pass® betalen?

Kan ik met de Belsack cadeaubon betalen?

 

5) Levering

Kan de bestelling die ik geplaatst heb via de webshop, aan huis geleverd worden?

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? Kan ik zelf het tijdstip van levering bepalen?

Hoeveel betaal ik voor een levering aan huis?

Wat gebeurt er met mijn bestelling wanneer ik niet thuis ben op het tijdstip van levering?

Wie bezorgt mijn bestelling?

Kan ik een bestelling ook in het buitenland laten leveren?

De geleverde bestelling is niet correct, onvolledig of beschadigd. Wat doe ik nu?

 

6) Terugzenden en omruilen

Wanneer mag ik online aangekochte artikelen terugzenden of omruilen?

Hoe kan ik online aangekochte artikelen terugzenden of omruilen?

Kan ik online aangekochte artikelen gratis terugzenden?

Hoe betaalt Belsack mijn geretourneerde artikelen terug?

 

7) Klachten en garantie

Hoelang heb ik recht op garantie op online aangekochte artikelen?

Wanneer heb ik (geen) recht op garantie op online aangekochte artikelen?

Bij wie kan ik terecht met klachten of vragen over mijn bestelling?

 

8) Mijn Belsack-account

Heb ik een Belsack-account nodig om bestellingen of reserveringen te plaatsen via de webshop?

Hoe maak ik een account aan op de webshop van Belsack?

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

 

9) Mijn Belsack-nieuwsbrief

Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief van Belsack NV?

 

10) Privacy

Wat doet Belsack met mijn persoonlijke gegevens?

 

11) Veiligheid

Waar vind ik het veiligheidsinformatieblad en de prestatieverklaring (Declaration of Performance) van een product?

 

12) Milieu

Hoe duurzaam zijn het hout en plaatmateriaal dat ik in de webshop van Belsack kan kopen?

Kan ik bij Belsack ook lege batterijen, kapotte lampen en elektronische apparatuur inleveren?

Kan ik met Ecocheques/Eco Pass® betalen?

 

 

1) Assortiment

Kan ik het volledige assortiment van Belsack kopen in de webshop?

Op dit moment biedt Belsack op haar webshop reeds een zeer ruime selectie uit het huidige assortiment aan. Toch zijn er nog een aantal artikelen die je wel in onze winkel kan kopen of bestellen, maar die (nog) niet op de webshop staan. Ben je op zoek bent naar een welbepaald artikel dat niet op onze webshop aangeboden wordt, dan mag je ons mailen op webshop@belsacknv.be of bellen naar 02/361.01.00. Mogelijk is het artikel wel te verkrijgen in onze winkel in Halle. Daarnaast zullen er ook een aantal ‘web exclusives’ aangeboden worden in onze webshop: een speciale selectie van artikelen die enkel in de webshop verkrijgbaar zijn, maar niet in het reguliere assortiment in onze winkel.

Betaal ik evenveel voor een product op de webshop als in de winkel van Belsack?

Ja. De prijzen die getoond worden op ons online assortiment, zijn dezelfde als de prijzen in de winkel van Belsack. Passen we onze prijzen in de winkel aan, dan worden deze ook geactualiseerd op de webshop. Alle prijzen die getoond worden op de webshop, zijn inclusief btw.

Kan ik een artikel dat opgenomen is in het online assortiment, maar dat (tijdelijk) niet op voorraad is, bestellen of reserveren?

Dat kan! In dat geval zal een van onze medewerkers je via e-mail op de hoogte brengen van de geschatte levertermijn. Dit varieert al naargelang het gewenste product. Mocht jouw artikel uitzonderlijk toch niet meer beschikbaar blijken te zijn bij onze leverancier, dan wordt de bestelling alsnog geannuleerd. Uiteraard geven onze medewerkers je dan een seintje.

Hoe zoek ik producten op de webshop?

Weet je zelf al precies wat je zoekt? Dan kan je de naam, het model, het artikelnummer van het product of een algemenere zoekterm intikken in de zoekbalk bovenaan onze homepagina. Met één klik op de toets met het vergrootglas (of op enter op je toetsenbord) geeft onze webshop je een overzicht van alle relevante productpagina’s.

Wil je liever zelf eens snuffelen in ons assortiment? Neem dan een kijkje bij de verschillende productgroepen in onze rubriek Assortiment. Je zal merken dat je je zoektocht bij veel van deze productgroepen verder kan verfijnen met behulp van handige zoekfilters. Die filters helpen je bijvoorbeeld verder selecteren op basis van kleur, grootte of technische specificaties.

 

2) Online bestellen via de webshop

Hoe weet ik of mijn bestelling goed werd geregistreerd?

Wanneer je je bestelling afgerond en betaald hebt, ontvang je een automatische order- en betaalbevestiging via e-mail.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat doe ik?

Soms kan het even duren eer je een automatische orderbevestiging ontvangt. Daar hoef je je niet meteen zorgen over te maken. Mocht je 24 uur na het plaatsen van je bestelling nog steeds geen bevestigingsmail gekregen hebben, dan neem je best contact op met onze klantendienst.

Kan ik mijn reeds geplaatste bestelling nog wijzigen of annuleren?

Van zodra je je bestelling afgerond en betaald hebt, is deze definitief. Je kan deze dus niet meer wijzigen of annuleren via je online account. Indien jouw online aankoop geen optionele diensten (zoals frezen, schaven, afkanten e.d.), maatwerk of goederen op bestelling bevat, dan kunnen onze medewerkers je bestelling mogelijk wel nog wijzigen of annuleren. Contacteer onze klantendienst zo snel mogelijk. Mocht de verwerking en/of verzending van je bestelling reeds gebeurd zijn, dan heb je uiteraard nog steeds het recht om je bestelling binnen de 14 kalenderdagen te retourneren. Let op: de retourkosten van de zending zijn wel voor jouw rekening. Je kan de goederen natuurlijk steeds zelf kosteloos terugbrengen naar onze winkel.

Indien ik op dezelfde dag een tweede bestelling wil plaatsen, betaal ik dan twee keer verzendkosten?

Ja. Iedere bestelling wordt als aparte order verwerkt. Dat betekent dus dat je bij elke bestelling verzendkosten betaalt, ook al zouden beide bestellingen bij eenzelfde bezorgronde geleverd worden. Kijk je bestellingen dus steeds goed na voordat je afrondt en betaalt.

Aan welke voorwaarden is mijn bestelling bij de webshop van Belsack onderworpen?

Je kan de algemene verkoopsvoorwaarden voor onze webshop raadplegen onder de rubriek Algemene Voorwaarden. Deze vind je bij onze Algemene Informatie onderaan de homepagina. Bij het afronden van je bestelling of reservering dien je deze voorwaarden ook steeds goed te keuren.

 

3) Online reserveren via de webshop

Hoe weet ik of mijn reservering goed werd geregistreerd?

Wanneer je je reservering afgerond hebt, ontvang je een orderbevestiging via e-mail.

Ik heb artikelen gereserveerd via de webshop, maar geen bevestiging van mijn reservering ontvangen. Wat doe ik?

Soms kan het even duren eer je een automatische orderbevestiging ontvangt. Daar hoef je je niet meteen zorgen over te maken. Mocht je 24 uur na het plaatsen van je reservering nog steeds geen bevestigingsmail gekregen hebben, dan neem je best contact op met onze klantendienst.

Kan ik mijn reeds geplaatste reservering nog wijzigen of annuleren?

Van zodra je je reservering afgerond hebt, is deze definitief. Je kan deze dus niet meer wijzigen of annuleren via je online account. Indien jouw online reservering geen optionele diensten (zoals frezen, schaven, afkanten e.d.), maatwerk of goederen op bestelling bevat, dan kunnen onze medewerkers je reservering mogelijk wel nog wijzigen of annuleren. Contacteer onze klantendienst zo snel mogelijk.

In welk afhaalpunt kan ik mijn reservering ophalen?

Vraag naar je reservering aan de infostand in onze winkel op de Brusselsesteenweg 190 te 1500 Halle. Het afhaalpunt is open tijdens de gewone openingsuren van onze winkel: van maandag t.e.m. vrijdag van 8:00 uur tot 18:30 uur, op zaterdag van 8:30 uur tot 17:30 uur.

Wanneer kan ik de online gereserveerde artikelen afhalen in de winkel van Belsack?

Je krijgt een e-mail van onze medewerkers van zodra je reservering klaarstaat. De termijn is afhankelijk van de aard van je bestelling (zoals grootte, maatwerk, op bestelling,…).

Hoeveel tijd heb ik om mijn online reservering op te halen in de winkel?

Nadat je bericht hebt gekregen dat je reservering klaarstaat, heb je nog 10 werkdagen de tijd om deze op te halen in onze winkel. Reserveringen die na 10 werkdagen niet opgehaald werden, worden geannuleerd.

Aan welke voorwaarden is mijn reservering bij de webshop van Belsack onderworpen?

Je kan de algemene verkoopsvoorwaarden voor onze webshop raadplegen onder de rubriek Algemene Voorwaarden. Deze vind je bij onze Algemene Informatie onderaan de homepagina. Bij het afronden van je bestelling of reservering dien je deze voorwaarden steeds goed te keuren.

Hoeveel betaal ik voor de reserveringsdienst van Belsack?

Niets! Onze afhaaldienst is volledig gratis.

 

4) Betalen

Is het veilig om te betalen via de webshop van Belsack?

Ja. Om in je persoonlijke account in te loggen, heb je je e-mailadres en paswoord nodig. Eenmaal je je bestelling bevestigd hebt, word je doorgestuurd naar onze beveiligde betaalomgeving. Om de veiligheid van zowel jouw persoonlijke gegevens als de transactiegegevens van je betaling te garanderen, worden al deze gegevens versleuteld.

Hoe betaal ik mijn bestelling via de webshop van Belsack?

Nadat je je bestelling bevestigd hebt, word je doorgestuurd naar onze beveiligde betaalomgeving. Daar kan je kiezen of je betaalt met Bancontact/Mister Cash of kredietkaart. Opgelet: indien je met kredietkaart betaalt, dan worden er mogelijk bijkomende transactiekosten aangerekend. Daarnaast kan je je bestelling ook betalen via een klassieke overschrijving of via internetbankieren bij je eigen bank. Hou er bij die laatste betaalwijze wel rekening mee dat wij je bestelling pas behandelen van zodra je bank de overschrijving uitgevoerd heeft.

Hoe betaal ik mijn reservering via de webshop van Belsack?

Dat kan op twee manieren. Je kan de goederen aan de kassa betalen wanneer je je reservering komt ophalen in de winkel. In dat geval betaal je ter plekke contant, met Bankcontact/Mister Cash, met de Belsack cadeaubon of met Ecocheques/Ecopass (enkel onder bepaalde voorwaarden).

Nog meer tijd besparen? Dan kan je een reservering meteen online betalen, net zoals een bestelling. In dat geval kan je betalen met Bankcontact/Mister Cash, kredietkaart of overschrijving. Hou er bij die laatste betaalwijze wel rekening mee dat wij je reservering pas behandelen van zodra je bank de overschrijving uitgevoerd heeft.

Kan ik met Ecocheques/Eco Pass® betalen?

Ecocheques/Eco Pass® worden niet aanvaard als betaalmiddel voor bestellingen via de webshop. Je kan ze wel gebruiken als betaalmiddel aan de kassa bij het afhalen van online reserveringen (zij het onder bepaalde voorwaarden). 

Kan ik met de Belsack cadeaubon betalen?

De Belsack cadeaubon wordt niet aanvaard als betaalmiddel voor bestellingen via de webshop. Je kan deze wel gebruiken als betaalmiddel aan de kassa bij het afhalen van online reserveringen.

 

5) Levering

Kan de bestelling die ik geplaatst heb via de webshop, aan huis geleverd worden?

Dat hangt af van de productgroep en het leveringsadres. De artikelen van productgroepen die via de pakjesdienst van Bpost verzonden worden, kunnen geleverd worden in heel België. Voor grote goederen die verzonden worden door de vaste transportfirma van Belsack, gelden echter bepaalde restricties. Artikelen die behoren tot een productgroep met verzendingsrestricties, worden op de artikelpagina aangeduid met het icoontje van een vrachtwagen. Desbetreffende goederen kunnen enkel geleverd worden vanaf een bepaald minimumbedrag én uitsluitend in een bepaalde regio. Aan de hand van onze verzendcalculator voor grote goederen kan je gemakkelijk nagaan of de goederen met het verzendingsrestrictielogo al dan niet bij jou geleverd kunnen worden. Klik op het logo met het vrachtwagentje en geef de postcode van het gewenste leveringsadres in. Onze calculator berekent voor jou of een verzending naar dit adres mogelijk is, vanaf welk bedrag en tegen welke kostprijs.

 

Prijsklasse I

Prijsklasse II

Prijsklasse III

Kostprijs: 56 euro

Kostprijs: 70 euro

Kostprijs 93 euro

Leveren vanaf 150euro

Leveren vanaf 500euro

Leveren vanaf 500 euro

Alsemberg 1652

Braine-le-Chateau 1440

Ninove 9400

Asse 1730

Beersel 1650

Dilbeek 1700

Oetingen 1755

Bekkerzeel 1730

Beert 1673

Drogenbos 1620

Okegem 9400

Bever 1547

Bellingen 1674

Enghien 7850

Zellik 1731

Ophain-Bois-Seigneur-Isaac 1421

Bierghes 1430

Essene 1790

Petit-Enghien 7850

Borchtlombeek 1761

Bogaarden 1670

Gaasbeek 1750

Pollare 9401

Braine-l’Alleud 1420

Buizingen 1501

Galmaarden 1570

Rebecq 1430

Braine-le-Comte 7090

Clabecq 1480

Gooik 1755

Relegem 1731

Denderhoutem 9450

Dworp 1652

Groot-Bijgaarden 1702

Ronquières 7090

Denderleeuw 9470

Elingen 1671

Haut-Ittre 1461

Roosdaal 1760

Denderwindeke 9400

Halle 1500

Hennuyères 7090

Schepdaal 1703

Diegem 1831

Heikruis 1670

Herfelingen 1540

Sint-Genesius-Rode 1640

Genval 1332

Huizingen 1654

Herne 1540

Sint-Katharina-Lombeek 1742

Hekelgem 1790

Lot 1651

Ittre 1460

Sint-Martens-Bodegem 1700

Hoeilaart 1560

Oisquercq 1480

Kester 1755

Sint-Pieters-Kapelle 1541

Iddergem 9472

Pepingen 1670

Leerbeek 1755

Strijtem 1760

La Hulpe 1310

Ruisbroek 1601

Lennik 1750

Teralfene 1790

Liedekerke 1770

Saintes 1480

Lieferinge 9400

Tollembeek 1570

Machelen 1830

Sint-Laureins-Berchem 1600

Linkebeek 1630

Virginal 1460

Mollem 1730

Sint-Pieters-Leeuw 1600

Meerbeke 9402

Vollezele 1570

Nivelles 1400

Tubize 1480

Neigem 9403

Wambeek 1741

Soignies 7060

Vlezenbeek 1602

Nieuwenhove 9506

Wauthier-Braine 1440

Steenkerque 7090

 

 

 

Strombeek-Bever 1853

 

 

 

Ternat 1740

 

 

 

Vilvoorde 1800

 

 

 

Waarbeke 9506

 

 

 

Waterloo 1410

 

 

 

Wemmel 1780

Nooit in Brussel Stad (1000)!

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? Kan ik zelf het tijdstip van levering bepalen?

Wanneer alle artikelen van je bestelling voorradig zijn in onze winkel, dan krijg je van ons een seintje over het tijdstip waarop je bestelling geleverd zal worden. Indien je enkel stukgoederen besteld hebt die geleverd worden door de pakjesdienst van Bpost, dan kan je het gewenste levertijdstip aangeven. Indien je grote goederen besteld hebt die geleverd worden door de vaste transportfirma van Belsack, dan kan je geen leveringstijdstip kiezen. In overleg met onze klantendienst kan je eventueel wel een dag (maar geen uur) bepalen. Opgelet: leveringen van grote goederen met onze vaste transportfirma worden enkel op weekdagen geleverd, nooit op zaterdag.

Indien je bestelling uit meerdere artikels bestaat, dan kan de leveringstijd per artikel verschillen. Dat is bijvoorbeeld zeker het geval indien je een artikel koopt dat enkel op bestelling verkrijgbaar is of dat op maat gemaakt en/of afgewerkt dient te worden. Belsack zal in de mate van het mogelijke je bestelling steeds in één keer proberen te verzenden. In dat geval hangt de leveringstijd van je totale bestelling dus af het artikel met de langste leveringstijd.

Hoeveel betaal ik voor een levering aan huis?

Een zending die gebeurd via de pakjesdienst kost 5.95€ per zending.

Voor grote goederen die verzonden worden via de vaste transportfirma van Belsack, bestaan er  verschillende prijsklassen al naargelang de afstand van de winkel tot het leveringsadres. Je kan deze goederen herkennen aan het icoontje met de vrachtwagen. Wanneer je op dit icoon klikt en de postcode van je gewenste leveringsadres ingeeft, berekent onze calculator tot welke prijsklasse jouw levering aan huis behoort. Opgepast: grote goederen worden niet over heel België verzonden. Zie ook Kan de bestelling die ik geplaatst heb via de webshop, aan huis geleverd worden?

Wat gebeurt er met mijn bestelling wanneer ik niet thuis ben op het tijdstip van levering?

Indien u niet thuis bent op het moment dat de postbode langs komt met uw pakje kan u deze de dag erna in de post afhalen.

Wanneer onze vaste transportfirma jouw grote goederen levert en je blijkt niet thuis te zijn, dan contacteren wij je telefonisch. Samen zoeken we naar de gepaste oplossing: we zoeken een nieuwe leverdatum, leveren je bestelling bij de buren of deponeren je bestelling op een door jou aangeduide plaats. Opgelet: deze laatste leverwijze gebeurt op jouw verantwoordelijkheid en is enkel toegestaan wanneer de bestelde goederen reeds volledig betaald werden.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Kleine goederen worden aan huis geleverd via Bpost. Grote goederen worden met de vrachtwagen via ons transport geleverd. Bij elk artikel is aangegeven of het via de pakjesdienst wordt geleverd of via ons transport voor grote goederen.  

Kan ik een bestelling ook in het buitenland laten leveren?

Neen. Bestellingen via de webshop van Belsack worden enkel in België bezorgd.

De geleverde bestelling is niet correct, onvolledig of beschadigd. Wat doe ik nu?

Neem zo snel mogelijk na de inontvangstname van je bestelling contact op met onze klantendienst. Dat kan per e-mail (webshop@belsacknv.be) of op 02/361.01.00. Onze medewerkers zoeken dan samen met jou naar een gepaste oplossing.

 

6) Terugzenden en omruilen

Wanneer mag ik online aangekochte artikelen terugzenden of omruilen?

Na ontvangst van je goederen heb je 14 kalenderdagen de tijd om je artikelen zonder opgave van reden terug te zenden of om te ruilen. Enkel artikelen die nog in goede staat zijn en die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en de factuur of het aankoopbewijs, komen in aanmerking voor een terugbetaling. Artikelen die speciaal voor jou besteld, afgewerkt of op maat gemaakt zijn, kunnen niet geretourneerd worden. Zie ook onze Algemene Verkoopsvoorwaarden.

Hoe kan ik online aangekochte artikelen terugzenden of omruilen?

Indien je ervoor kiest om de artikelen zelf terug te brengen naar de winkel, dan wend je je tot onze klantendienst aan de infobalie om je retour aan te melden. Indien je ons de artikelen via de pakjesdienst van een regulier transportbedrijf terugbezorgt, dan breng je onze klantendienst op de hoogte van deze retour. Dat kan via ons modelformulier voor herroeping of een duidelijke, zelfgeschreven verklaring waarin je aangeeft of je de volledige bestelling of slechts een (aantal) artikel(en) wenst te retourneren. Dit formulier of deze verklaring voeg je toe aan je retourzending of mail je naar onze klantendienst op webshop@belsacknv.be.

Kan ik online aangekochte artikelen gratis terugzenden?

Neen. De verantwoordelijkheid en kosten voor een retourzending zijn voor jouw rekening. Mocht je bepaalde goederen onmogelijk zelf kunnen terugzenden via de pakjesdienst van een regulier transportbedrijf, dan neem je best zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Onze medewerkers zullen je dan het tijdstip meedelen waarop je retourzending opgehaald kan worden, alsook de geschatte kostprijs voor deze retour. Breng je de artikelen zelf terug naar onze winkel, dan betaal je uiteraard geen extra kosten.

Hoe betaalt Belsack mijn geretourneerde artikelen terug?

Van zodra Belsack alle artikelen van je retourzending in goede staat ontvangen heeft of van zodra je de artikelen zelf teruggebracht hebt naar onze winkel, dan gaan we aan de slag om je terugbetaling te regelen. Wij proberen je binnen de 14 kalenderdagen terug te betalen. Alle terugbetalingen gebeuren met hetzelfde betaalmiddel als de originele aankoop, tenzij jij dat anders wenst. In dat geval breng je ons hiervan op de hoogte wanneer je je retour aanmeldt in de winkel, via het modelformulier voor herroeping of in je zelf opgestelde verklaring.

 

7) Klachten en garantie

Hoelang heb ik recht op garantie op online aangekochte artikelen?

Belsack hanteert de wettelijke garantietermijn van twee jaar voor consumptiegoederen. Elk artikel dat jij in onze webshop aankoopt en dat binnen deze termijn verborgen gebreken of defecten vertoont, kan tot twee jaar na de levering of afhaling kosteloos hersteld of vervangen worden.

N.B.: Op elektrisch gereedschap uit de Bosch Groen-lijn dat aangekocht werd door klanten met een btw-nummer, beperkt Belsack de garantietermijn tot één jaar.

Wanneer heb ik (geen) recht op garantie op online aangekochte artikelen?

Wanneer je een verborgen gebrek of defect vaststelt, dan dien je dit binnen de twee maanden te melden aan onze klantendienst. Als je langer wacht, dan vervalt het recht op (kosteloze) herstelling of vervanging. Belsack staat niet garant voor artikelen zonder aankoopbewijs. Je betaalbevestigingsmail (bij online bestellingen) of papieren betaalbewijs (zoals uitgereikt aan de kassa van onze winkel) volstaan.

Opgepast! Je wettelijke garantie vervalt bij defecten die ontstaan ten gevolge van:

  • het niet naleven van de gebruiksinstructies of de handleiding
  • aanpassingen of wijzigingen aan het artikel
  • een onoordeelkundige behandeling
  • abnormaal of incorrect gebruik
  • oneigenlijk gebruik
  • hardhandig gebruik
  • slecht onderhoud
  • verwaarlozing
  • natuurrampen
  • kwaad opzet
  • waterschade
  • ongelukken
  • valpartijen
  • bliksem
  • brand

 

Bij wie kan ik terecht met klachten of vragen over mijn bestelling?

De medewerkers van onze klantendienst staan voor je klaar! Je kan ze bereiken per e-mail (webshop@belsacknv.be) of op 02/361.01.00. We beantwoorden je mail of telefoontje tijdens de openingsuren van de winkel: van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 18:30 uur, op zaterdag van 08:30 uur tot 17:30 uur.

 

8) Mijn Belsack-account

Heb ik een Belsack-account nodig om bestellingen of reserveringen te plaatsen via de webshop?

Ja. Bij je eerste aankoop of reservering via de Belsack webshop dien je je te registreren. Mocht je reeds opgenomen zijn in het bestaande klantenbestand van onze winkel in Halle, dan koppelen onze medewerkers je online account vervolgens aan je bestaande klantenaccount.  

Hoe maak ik een account aan op de webshop van Belsack?

Bezoek je onze webshop voor het eerst? Dan kan je je registeren door je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord op te geven. Vul vervolgens je account verder aan met je naam, adres, contactgegevens, facturatieadres en eventueel leveringsadres (mocht dat verschillen van je facturatieadres). Op deze account zal je in de toekomst ook je bestel- en reserveringsgeschiedenis kunnen bekijken.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Heel eenvoudig: log met je e-mailadres en wachtwoord in op je persoonlijke account. Hier kan je al je persoonlijke gegevens aanpassen

 

9) Mijn Belsack-nieuwsbrief

Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief van Belsack NV?

Geef onderaan de homepagina van onze webshop je e-mailadres in en druk op “inschrijven”. Op die manier blijf je op de hoogte van nieuwe artikelen in ons assortiment, promoacties, wedstrijden en meer. Blijf je graag up-to-date? Like dan zeker ook onze Facebookpagina. 

 

10) Privacy

Wat doet Belsack met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Dat wil zeggen dat ze niet worden doorgegeven, doorverkocht of verhuurd aan derden. Belsack kan je persoonlijke gegevens en je bestel- en reserveringsgeschiedenis wel gebruiken om je op de hoogte te houden van nieuwe promoties, om je bepaalde producten aan te bevelen of voor andere marketingdoeleinden die betrekking hebben op de winkel of de webshop van Belsack zelf. Bij het aanmaken van je online account krijg je zelf de keuze of je dit toestaat of niet.

 

11) Veiligheid

Waar vind ik het veiligheidsinformatieblad en de prestatieverklaring (Declaration of Performance) van een product?

Voor een deel van de bouwproducten uit ons online assortiment stellen we de vereiste veiligheidsinformatiebladen en/of prestatieverklaringen (Declaration of Performance) beschikbaar. Deze kan je aanvragen via onze klantendienst op webshop@belsacknv.be of op 02/361.01.00 (tijdens de openingsuren van de winkel).

 

12) Milieu

Hoe duurzaam zijn het hout en plaatmateriaal dat ik in de webshop van Belsack kan kopen?

Het merendeel van het hout en plaatmateriaal dat je via de webshop van Belsack kan kopen, is afkomstig van verantwoord bosbeheer. Deze producten kan je herkennen aan het duurzaamheidslabel van Forest Stewardship Council (FSC) of van Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes (PEFC). Hout en plaatmateriaal met een FSC- of PEFC-label zijn gegarandeerd afkomstig van ecologisch en sociaal verantwoorde houtkap. Op onze website zijn de artikelpagina’s van deze producten voorzien van het FSC- of PEFC-logo.
Vraag naar onze PEFC en/of FSC® gecertificeerde producten.

Meer informatie vind je op www.fsc.be en www.pefc.be.

       

 

Kan ik bij Belsack ook lege batterijen, kapotte lampen en elektronische apparatuur inleveren?

Ja. In de inkomhal van onze winkel in Halle staan inzameldozen waarin je lege batterijen, lampen en (kleinere) elektronische apparatuur kan deponeren. Belsack is een officieel Recupel-ophaalpunt. Samen recycleren wij voor een mooiere wereld!

 

Kan ik met Ecocheques/Eco Pass® betalen?

Ecocheques/Eco Pass® worden niet aanvaard als betaalmiddel voor bestellingen via de webshop. Je kan ze wel gebruiken als betaalmiddel aan de kassa bij het afhalen van online reserveringen. Dit kan enkel onder bepaalde voorwaarden.